FOLLOWERS

Tuesday, April 21, 2015

Antara mahu dan malu.

Semasa sihat...
-xpe la nini aku prefer gov hospital
-buat masa sekarang aku tak ada budget
-aku rase tidak memerlukan lagi
-ajak jumpa "aku bussy sgt2"

Bila Dah Sakit
-aku kene ke private anak aku dah critical
-bape harga sekarang 1000 sebulan aku blh bayar
-kau tak boleh tlg ke masa aku memerlukan ni
-nini arini dtg ofis aku,klau tak aku pegi rumah kau mlm ni

Macam mana mau tolong kalau mcm ni...
Klau blh nak paksa semua orang amek insUrans...coz sememangnya penting..tapi apakan daya...

Takkan nak kene sakit antara keluarga kita dulu baru nk sedar

Monday, April 20, 2015

Kesedaran pentingnya insurans takaful

Assalamualaikum.

Saya adalah Fulltime Takaful consultant bagi pihak prudential. Untuk memohon dan pertanyaan boleh rujuk dengan saya. Terima kasih.

Shahrul Afzam
0194552664
Prudential BSN Takaful

Health Enrich. Plan Perubatan Fleksible




Takaful sekarang sangat penting. Apabila ada Personal medical, tiada masalah untuk mendapatkan rawatan dengan cepat. kos pula tidak menjadi masalah, rawatan juga oleh Dr pakar yang kita sendiri boleh buat pilihan.

Apply tika murah dan sihat.

0194552664 for appoinment

Monday, April 13, 2015

Pindah RISIKO anda kepada Takaful

Jangan sia-siakan waktu sihat anda untuk mencari duit...untuk buat yg terbaik untuk anda dan keluarga....tapi kenapa simpanan yg dikumpulkan dihabiskan untuk bil hospital dan rawatan penyakit..pindahlah risiko anda kepada kami di PRUDENTIAL BSN TAKAFUL untuk kos bil hospital dan pampasan untuk anda dan juga simpanan yang terjamin pd masa depan....


Hubungi saya untuk maklumat lanjut 0194552664

Sunday, April 12, 2015

Always Listening, ALways Understanding


Tiada produk lain yg mampu sy tawarkan krna sy bukanlah agen kosmetik atau kesihatan kecuali produk Takaful Prudential BSN..

Satu plan yg bukan semua org suka, sbb hnya membayar bulan2 tapi kad simpan dlm wallet..

Kalau sy tawarkan produk ini utk pesakit kat hospital, berebut2 org nak..

Saya mampu advise, saya tiada hak memaksa..kesedaran hnya timbul dri hati tuan puan...

Nikmatilah bagi yg sudah ada..

Wednesday, April 8, 2015

Friday, April 3, 2015

Diari Seorang Suami

30hb , suami dapat gaji RM3,000.00 terus buat internet banking bayar bill air Rm30.00, bayar duit rumah Rm700.00 bayar duit kereta Rm700.00 , bil telephone suami dan isteri Rm200.00 , bill elektrik Rm170.00 , ansuran motor Rm150.00 dan yuran tuisyen anak Rm150.00 ..serta menukarkan Rm150.00 duit pecah seringgit-seringgit untuk belanja sekolah anak anak untuk sebulan...lalu berbekalkan duit baki Rm750.00 balik kerumah jemput isteri dari tempat kerja..terus di sambut ngan isteri satu soalan " ari ni hari gaji abang kan??..jom pergi beli barang dapur byk dah habis sambil bawak bebudak makan luarlah mlm ni sebab I tak laratlah nak masak ari ni... bebudak pun esok hari sabtu cutikan?" Suami mengangguk lemah terpaksa setuju demi anak dan isteri.



Sampai di rumah disambut pulak dengan anak yang bongsu " Ayah cikgu adik cakap hari isnin cikgu nak RM20.00 untuk beli baju sukan yg baru." Isteri spontan menyampuk " mintak kat ayah..ayah baru dapat gaji..sambil anak yg sulung pula mencelah .." ayah kakak pun nak duit Rm 30.00 hari Isnin untuk beli buku rujukan dah dekat nak peperiksaan ni"..Si suami terus mengeluarkan Rm50.00 untuk anak bongsu dan anak sulong ..

Kemudian bila selepas magrib berangkatlah anak beranak ke kedai untuk makan dan berbelanja barang dapur dan sebelum itu suami singgah isi minyak kereta Rm50.00 langsung ke kedai makan dan makanlah anak beranak tersebut dgn bil makan berjumlah Rm50.00..Setelah itu langsung pergi berbelanja barang dapur dgn jumlah Rm 250.00 untuk barang kering dan Rm 50.00 untuk barang basah..

setelah semuanya selesai pulanglah keluarga tersebut kerumah dengan suami hanya tinggal gaji yang baru dpat pagi tadi sebanyak Rm300.00 sahaja.Maka tidurlah si suami dengan mata yang terkebil kebil mengenangkan baki duit yg tinggal hanya dalam beberapa jam sahaja dapat gaji tadi..

Keesokannya, pagi Sabtu isteri suruh si suami belikan roti canai untuk sarapan pagi...suami pun pergilah beli dengan modal Rm5.00 dan surat khabar Rm1.50.. manakala menjelang petang si isteri dan anak anak ajak suami jalan jalan di pasar malam Jalan TAR sempena malam minggu...si suami ikutkan jugak dlm keadaan dilema bagi menjaga hati isteri dan anak anak. Terpaksa tambahkan lagi minyak kereta sebanyak Rm30.00 ..

Sesampai di jalan TAR si isteri berkenan dengan tudung bawal berharga Rm15.00 mintak dibelikan..suami pun keluarkan duit bayar..kemudian bila ke depan sedikit bahagian pakaian kanak kanak pula nampak baju tidur anak anak yg berharga Rm15.00 sehelai..isteri pun selamba kata, "bang baju tidur bebudak ni pun dah lusuh..belikan diorg yg baru ni.murah jer Rm15.00 hingget"...Suami keluarkan lagi Rm30.00 untuk baju tidur anak anak.

Lalu terus pulang ke kereta untuk balik ke rumah bersama sama..tetapi dalan perjalanan nak pulang anak anak merengek dahaga dan lapar lalu minta singgah di kedai makan untuk makan malam...Sang ayah kesiankan dengan rengekan anak, singgahlah di kedai makan tomyam dan makan dengan membayar Rm30.00 lagi..Jumlah keseluruhan baki yg tinggal selepas 48jam dapat gaji ialah Rm188.50.

Keesokannya hari Ahad...isteri suruh pergi kedai pagi pagi untuk belikan santan dan sedikit ikan bilis untuk masak nasi lemak sebagai sarapan pagi...suami modalkan lagi Rm7.00 dan Rm1.50 untuk suratkhabar...tinggallah duit gaji genap Rm180.00..Malamnya pula beri pada isteri Rm150.00 untuk belanja makan dia di pejabat atas dasar nafkah kepada isteri tercinta...

Maka bermulalah pagi hari isnin si suami dgn berbekalkan modal baki gaji hari jumaat kelmarin sebanyak Rm30.00 untuk isi minyak motor dan makan di pejabat..serta menghitung hari lagi untuk ke 30hb yg akan datang samada sampai atau tidak??....selang seminggu selepas itu pada hujung minggu isteri ajak balik kampung melawat ibu ayah dia di kampung..suami katakan tidak.ada modal...lalu isteri menjawab dengan sinis "kalau ajak balik.kampung saya jer takder duit...kalau ajak balik kampung saya jer abang kata takde duit...mana pergi duit gaji abang selama ni....takkanlah seminggu gaji dah tak berduit...abang ada pompuan lain ke??" Terpinga pinga suami. Nak di jawab jadi perang...nak di ceritakan yang sebenar nanti disalahkan balik.

Ketauilah perancangan terbaik untuk diri anda dan keluarga. Ingat, berbelanja dibawah kemampuan. bukan ikur kemampuan.

Shahrul Afzam Mohamad
0194552664

Thursday, April 2, 2015

Penuhi IMPIAN bersama kami di PruBSN Takaful


Bismillah....
Semua orang mempunyai impian....hanya serendah rm5 sehari anda mampu menggapainya..
Hubungi: Shahrul 0194552664

PruBSN Ummahlink




~PruBSN Ummahlink~

Produk terbaru dr PruBSN Takaful buat yg ingin memulakan langkah menyimpan bg tujuan mengerjakan Haji & Umrah.

1. Manfaat Kematian & TPD
2. Badal Hajj.
3. Khairat Kematian.
4. BONUS setiap 2tahun min RM500 - RM 10,000 yg akan dikreditkan terus ke Akaun Tabung Haji.
5. Tambahan rider Medical Card (Option)
6. Kelayakan memasuki siri cabutan bertuah SSP.
7. Pelepasan cukai sehingga RM6,000


PM utk keterangan lanjut 019.455.2664

Sebarkan Manfaat Takaful

[ TAKAFUL ]

Satu tabung atau dana yang dikongsi bersama oleh peserta.

Apabila salah seorang peserta mengalami musibah seperti menghadapi penyakit kritikal atau kemalangan dan sebagainya, dana tersebut akan didermakan kepada mereka.

Disamping menyimpan untuk manfaat diri sendiri, kita juga menderma untuk membantu hamba Allah yang lain.

PM untuk maklumat lanjut. 0194552664