Tuesday, July 30, 2019

Tips Membeli Insurans Takaful


Atas permintaan kita kongsi2kan‼️Rahsia telah dibongkarkan demi manfaat semua!! In shaa Allah..‼️
============================
INI PANDUAN SEBENAR TUJUAN UNTUK MEMBELI INSURANS & TAKAFUL ๐Ÿ“‹๐Ÿ’ฐ๐Ÿ’๐Ÿค—
============================

Ramai orang tersilap dalam pembelian insurans dan takaful. Salah satunya adalah tidak mengikut urutannya.
➡️ Nak lindungi isteri dan anak, bukan bermaksud beli polisi atas nama mereka as person covered dahulu di mana ia tidak menyelesaikan MASALAH kewangan keluarga ANDA SEBENARNYA sekiranya anda pergi dahulu atau anda kena sakit kritikal/ATAU lumpuh. 

INI LANGKAH YANG BETUL :

1. Beli polisi untuk protect income dan savings PENCARI NAFKAH UTAMA @ KEYMAN ini dahulu!!! Supaya isteri dan anak- anak tak terkapai- kapai sekiranya musibah terjadi pada si pencari nafkah tadi. Pampasan dapat terus pada si isteri dan anak- anak, itulah yang anda maksudkan nak COVER isteri dan anak- anak๐Ÿ‘๐Ÿ˜

Inilah yang  dipanggil sbg  "INCOME REPLACEMENT PLAN" tadi..

Okay... Kemudian, kemudian.. Haa oraitt, seterusnya.. 

2. Polisi untuk si ISTERI. Supaya sekiranya musibah menimpa isteri dan suami perlu menjaganya, income dan savings suami tidak terjejas.

Baik.. Seterusnya, 

3. Polisi untuk anak-anak kita yakni LEGASI KITA SAYANGI. ๐Ÿ˜๐Ÿ˜‰. Untuk lindungi income keluarga sekiranya isteri/suami; perlu cuti tanpa gaji untuk menjaga ANAK2 jika musibah terjadi pada anak CONTOHNYA SI ANAK sakit kritikal berpanjangan.

Ini PULA dipanggil "CHILD PROTECTION PLAN"... Haaa setakat ni bagaimana dah dapat tak GAMBARAN PENGURUSAN RISIKO YG KITA DH PERSIAPKAN?? Cun tak?? 

Kemudian, barulah carum dalam plan simpanan utk pendidikan dia pulak dengan target jumlah simpanan terkumpul di akhirnya nanti beserta elemen perlindungan ke atas simpanan itu. Supaya jika ayah meninggal/sakit kritikal/lumpuh, caruman simpanan tersebut jadi percuma sehingga umur anak2 tadi masuk ke peringkat pengajian tinggi. Howw๐Ÿ˜…๐Ÿ˜‰๐Ÿ‘๐Ÿ‘ kan dah cantek tuhh!!! 

Ini pula dipanggil "EDUCATION PLAN"

P/s: kalau nak keselesaan, sertakan sekali medical card untuk tampung bil perubatan sekiranya dimasukkan ke wad. 

MEDICAL CARD sekarang dah ade yang UNLIMITED tau!!

Dan yang paling penting sekali, bandingkan manfaat, harga polisi dan servis dengan produk lain di pasaran...ilmu ni tadi adalah Foundation kenapa KITA PERLUKAN PERSEDIAAN TAKAFUL.. nampak tak?? Mudah ke murah? 

Selesaikan masalah tak?

Moga membantu kita memahami keperluan sebenar kita ambil TAKAFUL TADI...sebenarnya, ramai yg tak dijelaskan kenapa dan fungsinya tadi.. Sbb tu mereka rasa kecewa dgn sikap agen yg lebih fokus pd jualan semata2.. Kita mendidik bukan menjual tapi bg mrk FAHAM DULU KEPERLUAN AMBIL TAKAFUL NI.. 
Kalau masih juga kurang jelas, boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut ya.

HOTLINE saya.

๐Ÿ“ž019-4552664 
๐Ÿ“ฒ019-4552664
☎️019-4552664

OR terus DM wasap saya ya๐Ÿคญ๐Ÿ˜Ž
www.wasap.my/60194552664/TakafulFamily

#Pakat share2 jika berguna ya.. Ilmu tak leh simpan lama2 berkarat nanti.

**********************
Tqsm semua yg sudi membaca demi yg tersayang.. 

Kredit to HabamSadow

No comments:

Post a Comment