Thursday, September 10, 2015

1 Day Training

Good morning Prudential!
Seharian bersama Operation Team Prubsn disini, Sunway Medical Centre. Alhamdulillah banyak perkara yang dipelajari. Berkaitan klaim, proses permohonan, perubatan, dan hal2 berkaitan polisi itu sendiri.
Cergas mata bila sedikit demi sedikit info yang berkaitan perubatan disampaikan oleh trainer. Apa yang menarik, Doktor dari Sunway Medical Centre dari jabatan kanser. Ikutkan, ilmu pngetahuan saya ni masih terlalu cetek lagi pasal kanser. Even dah lebih 3 tahun berkecimpung dalam bidang takaful.
Tudiaa, perkataan kanser tu berasal dari ketam pn hari ni baru tahu. Nampak x daifnya? Kanser ibarat ketam sebab skali dia menyepit, mmg susah nak lepaskan kecuali bunuh je ketam tu. Sebab tu adannya kimoteraphy, khas utk bunuh sel2. Dan sebenarnya kimo tu bunuh ksemua sel baik dan buruk. Tapi sel baik akan tumbuh balik. Dan sel yang rosak akibat kanser je takkan tumbuh slepas mngalami beberapa proses kitaran kimo. Nah, intro pasal kanser.
Skarang beralih kpada prubsn plk. Tadi presenter ade share berkenaaan performance takaful operator di MAlaysia. Alhamdulillah, Prudential No. 1. Dan kami usaha sampai sekarang untuk maintain ranking. Orang cakap, nak cemerlang tu senang, tapi nak kekalkan kecemerlangan tu mungkin susah.

No comments:

Post a Comment