Sunday, October 11, 2015

Malaysia Airlines: Manfaat Perlindungan Ditarik Balik.

Tidak cukup dengan peristiwa menyayat hati MH370 & MH17 Malaysia Airlines ditambah lagi kesedihan apabila Medical Benefit Staff Malaysia Airlines kini telah ditarik balik Dan hanya digantikan dengan Coverage yang lebih rendah.

Ini terjadi kepada salah sorang customer saya yg bekerja di Malaysia Airlines. Pada mulanya Tiada Limit yg diberikan kepada staff berkenaan untuk kemasukan wad. Tetapi terkejut pada bulan ini ketika hendak keluar Dari wad mendapati bil beliau tidak ditanggung oleh Medical Benefit Malaysia Airlines kerana sudah kehabisan limit. Beliau diberitahu yg Limit yg dahulunya UNLIMITED untuk satu family kini telah ditukar menjadi RM30,000 sahaja setahun untuk satu family.

Panik dan tiada pilihan, customer terpaksa membayar RM15,000 bil perubatan pembedahan mengubati tisu koyak di bahagian lengan di Sunway Medical Centre menggunakan Credit Card sendiri.

Tadi saya terima call suruh check policy beliau sama Ada mempunyai plan yg cover medical atau tidak ?? Alangkah leganya bila saya mengatakan yang "Abg mempunyai medical card coverage yg bernilai RM100,000 limit setahun, dan bil RM15,000 tu bole di claim nanti 100%"...Alhamdulillah..

‪#‎Fakta‬ : Medical Card Company sangat subjective Dan bole berubah-ubah mengikut kepentingan syarikat.

*Kepada pekerja-pekerja yg lain, please check your current staff medical benefit with your Human Resource.



**Gambar hiasan.

No comments:

Post a Comment