Sunday, March 15, 2015

Manfaat PruBSN Takaful

1. Bebas dari tekanan yang bakal dihadapi jika suatu hari nanti dimasukkan ke dalam wad hospital. Tunjuk sahaja kad perubatan takaful dari PruBSN dan hospital panel akan selesaikan masalah bil secara online dengan pihak Prudential BSN.

Nilai minima yang dilindungi adalah minimum sebanyak RM500,000 untuk seumur hidup. Nilai ini boleh ditingkatkan (mengikut bayaran premium) sehingga RM2.5 juta.

Kos permulaan premium bulanan hanya RM120 untuk dewasa (Takafulink - Retirement Plan) dan RM100 untuk kanak-kanak. (Takaful cerdik – Education Plan).

2. Simpanan untuk anak-anak dan famili tersayang. Bayangkan jika terjadi sesuatu pada kita nanti, sekurangnya pihak Prudential akan membayar sejumlah pampasan kematian kepada famili kita sebanyak yang kita ambil walaupun baru sebulan kita menyertai pelan ini. Tak payah lagi menunggu bertahun tahun untuk menyimpan duit sebanyak itu, contohnya RM50,000.

Kita tidak sanggup tinggalkan famili kita susah semasa ketiadaan kita untuk menyara hidup dan membayar bil bil hutang kita.
Sanggupkah kita biarkan anak anak kita terbiar begitu saja?

Hadis riwayat Al-bukhari;-
"Tinggalkan anak dan isteri kamu dengan kesenangan adalah lebih baik daripada tinggalkan mereka dalam keadaan meminta-minta"

3. Premium bayaran bulanan menjadi percuma dan dapat pampasan tunai yang banyak (Cth: RM50,000) sekiranya pemegang polisi terkena salah satu 36 penyakit kritikal.

4. Prudential akan bayar premium bulanan sehingga tamat polisi. Pembayar tidak perlu bayar lagi tapi masih dapat manfaat seperti sediakala.

5. Jika berlaku kemalangan yang tidak diduga seperti terjatuh tangga, terlanggar sesuatu, terlanggar kereta dan sebagainya, anda boleh pergi kemana-mana klinik untuk buat rawatan dan dapat claim balik harga bayaran klinik tersebut.

6. Elaun harian yang besar maximum RM400 sehari jika masuk hospital dan jika ada pembedahan, elaun pembedahan diberikan mengikut jenis pembedahan dan juga elaun kemasukan ke ICU.

7. Manfaat lain seperti crisis cover income, medical reimbursement accident, dll.

8. Pengecualian cukai pendapatan RM6,000 bagi KWSP dan life insurance.

9. Pengecualian cukai pendapatan RM3,000 bagi education and medical insurance).

No comments:

Post a Comment