Sunday, August 6, 2017

Peluang Kerjaya

Industri Takaful di Negara ini sedang menuju ke kedewasaannya. Dari segi Pemasaran dan jualan, ini bermaksud ianya sedang menuju kearah industri yang sepenuhnya berasaskan perkhidmatan agensi seperti apa yang dialami oleh Negara-negara maju. Untuk itu Negara memerlukan ramai perunding Takaful.



Apakah Potensi Industri Takaful Malaysia?
Sangat baik serta mempunyai ruang yang luas untuk berkembang kerana saiz industri takaful di Malaysia masih kecil 90% masih terbuka pasarannya. Selain dari itu, kadar penyertaan rakyat Malaysia yang semakin tinggi membolehkan ramai yang berkemampuan untuk menyertai skim perlindungan takaful.

Perniagaan adalah merupakan salah satu punca untuk mendapatkan pendapatan sebagaimana sebuah riwayat mengatakan bahawa 9/10 rezeki adalah datangnya daripada perniagaan.
Pentingnya perniagaan di dalam Islam seperti sabda Rasulullullah SAW iaitu “Pendapatan yang paling baik adalah hasil usaha sendiri dan perniagaan yang bersih.” (Riwayat al-Bazzar). Bertebaranlah kamu di muka bumi dan carilah kurnia (rezeki) Allah dan ingatlah akan Allah sebanyak-banyaknya, mudah-mudahan kamu menang.” (Surah Al-Jumu’ah:10)

10 Sebab Kenapa Anda Patut Berbangga dan Menjadi Perunding Takaful (Usahawan Takaful)

1. 9/10 Sumber Rezeki Adalah Berniaga.Rasulullah SAW menegaskan bahawa 9/10 dari sumber rezeki itu terdapat dalam arena perniagaan. Nah, kalau nak banyak rezeki, carilah ia dalam berniaga.

2. Menjadi Bos Kepada Diri Sendiri (Anda sebagai Pemilik Perniagaan)

3. Masa kerja yang Flexible (Anda tentukan Masa Untuk Bekerja) dan bebas Menentukan Tempat Kerja sendiri).

4. Anda tentukan Pendapatan yang anda mahukan (Unlimited Income)
Maksudnya anda boleh tetapkan matlamat berapakah pendapatan yang anda inginkan sesuai kehendak dan impian anda. Jika bekerja makan gaji, dengan pendapatan hanya RM2,000 pada bulan ini. Dengan usahawan takaful anda boleh mendapat 5@6 angka dalam masa setahun…

5. Boleh memilih pelangan yang anda suka. Anda menentukan dengan siapa anda ingin menjual dengan cara anda sendiri, dimana jua dan jika mereka suka anda, mereka akan memperkenalkan kepada orang lain. Dengan ini anda juga akan mempunyai unlimited demand selagi dunia ini tempat yang penuh dengan risiko.

6. Pendapatan Lumayan dan Pasif Income
Semakin anda tumpukan perhatian dan semakin gigih anda mengusahakan perusahaan anda itu, maka semakin tinggilah potensi pendapatan anda. Anda bekerja untuk jana pendapatan 72 bulan (6 tahun) bermakna seorang pelanggan yang kita dapat, kita akan dapat komisyen 72 bulan … lumayan kan.

7. Modal permulaan yang rendah. Hanya dengan RM80 sahaja (Exam Takaful Basic Exam (TBE) anda boleh memperolehi pendapatan melebihi 5 angka.

8. Berkhidmat untuk Amal Jariah dan Membantu Masyarakat (Tolong Orang).

9.Kebanyakan Orang Kaya Adalah mereka yang tidak berputus asa berusaha.
Adalah sesuatu yang pelik, ramai orang mahu jadi kaya tetapi tidak mahu menempuh jalan yang menyebabkan seseorang itu beroleh kekayaan. Percayalah kekayaan itu lebih mudah jika berusaha.

10. Prudential merupakan syarikat Insuran yang mencatatkan rekod terbaik selama 6 tahun berturut2 dengan mencapai jualan baru melebihi RM1Billion, ditubuhkan pada tahun 1924 di Malaysia dan mempunyai Sistem yang bagus dan boleh dipercayai dan kini menuju perubahan dengan Prudential BSN Takaful (2006) yang patuh syariah.

PELUANG KERJAYA SEBAGAI PERUNDING DI PRUDENTIAL BSN TAKAFUL :

CIRI-CIRI YANG DIPERLUKAN:-
1. MEMPUNYAI IMPIAN YANG TINGGI
2. BERDISIPLIN
3. SUKA BUAT BISNES SENDIRI
4. SUKA BERJUMPA ORANG
5. PENAMPILAN MENARIK DAN KEMAHIRAN BERKOMUNIKASI
6. BOLEH BEKERJA SENDIRI

FAEDAH YANG AKAN DIPEROLEHI :
1. INCOME YANG LUMAYAN
2. TRIP PELANCONGAN DALAM DAN LUAR NEGARA PERCUMA
3. INSENTIF DAN BONUS YANG BESAR
4. MEREALISASIKAN IMPIAN HIDUP ANDA
5. LATIHAN UNTUK BERJAYA DIBERIKAN
6. STRUKTUR SISTEM UNTUK BERJAYA
7. BANYAK PROGRAM UNTUK TINGKATKAN JUALAN
8. KEMUDAHAN PEJABAT YANG MENARIK


KEPERLUAN UNTUK MENJADI PERUNDING TAKAFUL :-
1. BERUMUR 18 TAHUN KE ATAS
2. MEMPUNYAI SPM
3. TAKAFUL BASIC EXAM (100 SOALAN OBJEKTIF DALAM TEMPOH 2 JAM – BIMBINGAN MENJAWAB EXAM TBE AKAN DIBERI. (KAMI AKAN BUAT PENDAFTARAN)


Untuk maklumat lanjut, sila hubungi saya di 0194552664

No comments:

Post a Comment