Thursday, November 11, 2010

Dr. Fazley Letak Jawatan

Belum habis isu Datuk, ni isu Doktor pulak. Dr. Fazley dah pun meletakkan jawatan beliau sebagai Pengarah Eksekutif, Fazley International Collage (FIC) setelah satu dunia memngetahui pendedahan Perbadanan Penyiaran British (BBC) berhubung dengan pengiktirafan tersebut.


"BBC news melaporkan, Ijazah kedoktoran Dr. Fazley Yaakob yang diperolehi dari  European Business School Cambridge adalah kelayakan  yang tidak diiktiraf. Ini menyebabkan  University of Wales tidak akan menerima mana-mana pelajar dari Fazley International College(FICO) yang merupakan kolej yang diuruskan oleh Dr. Fazley, sehinggalah sisatan benar-benar selesai. "




Tapi, TTB yakin,smua ni bukan bukan atas kehendak Fazley sendiri. Kerana berdasarkan kenyataanya, dia mengambil langkah untuk tidak menggunakan gelaran Dr setelah mengesyaki ade sesuatu yang tidak kena dengan tempat beliaumenerima ijazah berkenaan. Diharap agar beliau dapat menjawab spekulasi ini kerana TTB percaya, ramai diantara kita, blogger2 dan pembaca blog yang kebanyakannya terdiri daripada warga pelajar universiti mahupun sekolah sentiasa ternanti2 akan perkembangan isu ini. 
Just wait and see...


p/s: lepas kes Datuk, timbul Dr...what is next??

4 comments: