Tuesday, November 2, 2010

Overtiming!

Memang best jadi bile menempuh alam pekerjaan..yela, macam2
perkara pahit manis yang dtempuhi..further more jadi trainee..mmg smua
benda kne buat..dari fotostate, scan, susun file, completing project report,
jumpa supplier, meeting client, handover document, n so on..but, its
very valuable to me as a fresh graduate..ble lagi nk blajar
smua tu kn..actually, mmg banyak pkara2 yang aku blh blajar
kat company ni..

As example, tadi aku main game Pro Evolution Soccer(PES) kat ofis..
hahahaha..
tu yg dimaksudkan dgn best di alam pkerjaan kot.. =P
ble smua staff balik, ape lagi,...ofis ini aku yang punye..
biase la..skali skala blagak jadi bos and ofis owner...
berbekalkan laptop asyran dan 'kayu gembira' @ JOYSTICK aku, dengan
semangat yang waja nye bermain di dalam bilik meeting..
pasang LCD, tembak kat skrin layar!
perrgghh, mantop..mmg aura environment Old Trafford tu masuk dalam jiwa sanubari!!
skali main, ketagih pn ade ble dah bleh tgk skrin besar mcm tu..then, tetiba sumbody calling, kne attend short briefing pasal bisnes plak..dua jam..bisnes ape, haa, nnti aku bgtau..dengan hati sayu dan hiba, terus menuju ke Jalan Bangsar..dari 8.30pm until 11.45pm spend my time there..nak 2 jam, jadi meleret 3 jam 15 mnt!..mmg hari yang agak memenatkan..tapi, tu smua experience..pengalaman yang bukan boleh dibeli dengan wang ringgit.

p/s: sesiapa yang terbaca ni, jangan bgtau bos k..sssyyhhhh...

2 comments: