FOLLOWERS

Friday, November 19, 2010

Salam Aidiladha

Assalamualaikum dan rase2nye tak lambat lagi TTB ingin mengucapkan selamat menyambut Aidiladha kepada pembaca umat Islam yang telah menyambut kedatangan Aidihladha pada hari kelmarin..Semoga dengan sambutan hari mulia ni dapat memberi sepenuh kerahmatan dan mendapat keberkatan Ilahi hendaknya. Aidiladha adalah perayaan yang istimewa kerana ia merupakan hari untuk umat Islam mempringati kisah pngorbanan Nabi Ibrahim dlm menunaikan perintah Allah dan kesabaran anaknya Nabi Ismail dalam memenuhi perintah Allah s.w.t. Banyak yang kita boleh pelajari melalui kisah pngorbanan Nabi Ibrahim dan perayaan Aidiladha ini. Bagi warga kota  yang tak sempat pulang ke kampung halaman tu, jangan bsedih dan berduka lara k..Selain kat kampung, di bandar2 pn boleh banyak mengadakan majlis korban such as masjid2, di universiti2 dan mana2 organization yang berbaik hati untuk sponsor..so, ape lagi, tumpang je la sekaki..hehe..maklum la, nk balik kampung pn, ramai yang dapat cuti sehari je kan?

TTB tau, rmai bos2 yang kede untuk bagi cuti kat korg..dapat cuti sehari je..malah, ade yang tak cuti!..jeemmmm..orang lain bertakbir di masjid, kita bertakbir di ofis..huahuahua..
mngucap dulu wahai sang lembu..

kalo yang dapat cuti sehari tu, xyah balik pn xpe..lebih2 lagi yang jauh,.kalau dekat, xpe la jugak..macam TTB sendiri, sanggup balik ke kampung halaman di Terengganu walaupn cuti sehari..hehe..Ok la tu, at least boleh jugak balik kan..btolak dari KL around jam 11PM, sampai di tangga rumah jam 6AM!.satu pjalanan KL-Tganu yang paling lama penah ku lalui..mane tak nye, kenderaan berpusu2 membanjiri jalan dari MRR2 sehingga lah ke Bentong..jalan jem, jalan 3 lane, jadi 4..ade yang masuk lorong kcemasan sbb lorong tu paling laju(30km/h)..haha..ingatkan kluar  lewat malam, kurang sikit jem.tapi, unpredictable..ceh...
then, malam tu tepat jam 2.05am, TTB bersama 2 orang lagi rakan bertolak balik KL..stelah mengharungi jalan yang penuh dengan kabus2, asap embun dan jerebu, tepat jam 8.06AM tiba di KL..hehe..memang pjalanan yang mmemenatkan..penat mata dan penah badan..tapi, berbaloi la sbb dapat rase braya di kampung..

ps: bagi rakan2 yang x dapat balik, xpe..tu pon korban namenye..insyaAllah, dapat pahala korban tu..peace.=P.

No comments:

Post a Comment