Sunday, December 19, 2010

Today's Outing

Salam dan selamat malam kepada blogerz2..

Aku ni memang suke menyepi kan..haha..kalau dulu, time praktikal boleh lagi nak surfing2 internet bace paper, layan blog org, tulis blog sendiri, berfesbuking.. Tapi sekarang duniaku dah agak berubah. Dibebani dengan kerja2 yang harus dsiapkan saban hari. Sampai paper pun x sempat nak bace habis! 
maksudku, setiap perkataan yang ditulis kat paper tu dikhatamkan la. Tapi, bukan paper yang hard-copy la..Mereng ke hape nak bace stiap perkataan??nak ke lorang bace iklan2 yang kecik2 tu?fuhh, aku masih waras dan tidak sama sekali membacanya smua..=P

FYI, tadi aku telah menghabiskan seharian di sekitar KL dengan Draman(bukan nama sebenar)..hehe, sori mang, x pasal2 kne guna nama glemer kjap. Haa, budak ni la yang beriya sangat nak ajak aku pegi..





Destinasi 1: Education Fair di Mid Valley. Berpusing2 di MVEClbh kurang sejam dengan ksesakan yang agak ketara. Agak banyak universiti yang menyertai exhibition tu. Tapi 95%nye IPTS. IPTA yang aku jumpa, just ade 3. UM, UKM dan UTM. tu yang aku ingat dan terpandang la. Aku saje2 la kan, tengok course Master dalam Computer Science field. Then, tetiba rase macam berminat untuk sambung master. Ade tanya 3 universiti tu pasal info2 master dari aspek kos, duration, kebaikan, keburukan, n so on. Erm, kos Information Security macam best. Anyway, KIV dulu. Xkonfem lagi. Hehe. Member aku sorg ni cari Open University. Pusing 3 kali, x jumpa2. Tensen betol. Tanya orang, orang tu cakap ade. Tapi tak tau la mata kitorang ni x bleh nampak signboard yang tertulis OU tu. Last2, g tnye sorang staff kat Uni mane ntah. Dengan nada slumbernye dia buat lawak. Cakap x nampak OU tu sebab Uni tu terlalu terbuka. Cam harreemmm.. Then, kami dimaklumkan bahawa ade satu lagi ala2 education fair yang diadakan di PWTC. Dengan semangat dan azam yang baru, enjin kereta pun dihidupkan untuk menuju ke PWTC.

Destinasi 2: Lokasi kedua, di PWTC. Singgah mkn di MekDi. Dah kenyang baru la mula melangkah ke dalam hall exhibition. Memang sudah dapat diagak, keadaan sesak sejibik dengan di Mid Valley tadi. Dan, Universiti2 yang ade pn lebih kurang sama!..hampeh btol. Buek lotih jer..

Destinasi 3: Open Universiti. Setelah hampa dengan hasil yang tidak seberapa, kami pun mengelilingi the Mall untuk mencari OU. Sebab dimaklumkan bahawa OU ade dekat dengan The Mall. Lokasi OU dengan UM kampus Kota adalah bersebelahan. Pintu masuk pun same. Tak tau la maybe dua universiti ni memang ade kolabrasi ataupun ikatan persaudaraan yang aku tak menyedarinya sejak sekian lama.

Destinasi 4: Plaza Lowyat. Smpai kat lowyat pun dah lewat petang. Tujuan, nak cari handset Nokia C3. Member aku ni nak trade in handset. Brand HP Ipaq Bussiness Messenger. So, sesape yang berminat, helo2 la ye..pakai baru je dua bulan. =)

Destinasi 4: Tengok bola Malaysia vs Vietnam. First of all, tahniah buat pasukan Malaysia diatas kemenangan agregat 2-0 kepada Vietnam. Bagus2. Ini la yang dinantikan oleh penyokong untuk lihat Malaysia kembali naik ke persada antarabangsa. Good boy!
 Eh, lupe nk cakap. Bukan g tengok kat stadium tau. Tapi kat warung tepi jalan TAR. Ntah kedai ape namenye. Nampak skrin layar dari jauh, then ape lagi. Terus parking kereta tepi jalan. Betul2 dalam petak yang tertulis “TEKSI”..aahhh, lantak ler.. bleh jugak tengok live kat sana sambil menyantap Nasi Goreng Seafood, Milos ais n kerang rebus…

Destinasi 5: Balik laaaaaaa..sampai rumah area jam 11.30..


p/s: Tolong bagi pendapat sikit, patut sambung stdy on master ke x?then, kalo sambung, patut amik part time ke fulltime?haa, soklan bonus ni..hehe

5 comments:

  1. pendapat ak sambung master ni berbaloi bila ad organisasi y janji nak amek ko lpas abes master.

    ReplyDelete
  2. setuju ngn raheemmi. lagi satu kalo mmg kerjaya skrg dh mantop ongkosnye, ko buat part time la. kalo rse xhappy ngn keje skrg a.k.a bosan, sila la menjadi full time student.

    ReplyDelete
  3. smbung master. kl keje gaji dah ok, bt part time, kl tak amik fulltime. =)

    err, same cam nurun je komennye. =)

    ReplyDelete
  4. thanks2 all..mmg banyak pro n con..aiyooo..fenin2..last2 x sambung..haha

    ReplyDelete